ISO 9001

 

ISO 9001

 

Kvalita a zajišťování jakosti se staly základními úkoly firem orientovaných do budoucna nezávisle na velikosti, odvětví nebo lokalitě.

Řízení jakosti tvoří základ pro důvěryhodné a dlouhodobé vztahy firmy se svými partnery (zákazníky, zaměstnanci, obchodními partnery, dodavateli, majiteli, úřady, atd.).

Základem je norma ISO 9001:2000

Motivace a užitek
Pro zavedení řízení jakosti podle normy ISO 9001 a odvětvových standardů hovoří řada důvodů:

  • Rostoucí zaměření na zákazníka a sledovatelné zvyšování spokojenosti zákazníka
  • Masivní úbytek reklamací
  • Procesní přístup
  • Výrazné snížení procesních a stínových nákladů
  • Podpora rozvoje organizace a interní komunikace
  • Motivace zaměstnanců
  • Podstatné zvýšení vědomí odpovědnosti
  • Podstatná úspora nákladů a zdrojů
  • Sledovatelné zvýšení hodnoty firmy
  • Důležitý příspěvek k zajištění know-how
  • Úspěšná certifikace vede k zařazení mezi dodavatele

Protože moderní systémy řízení jakosti ve stále větší míře zahrnují také environmentální a bezpečnostní aspekty, stává se systém řízení jakosti součástí integrovaného systému řízení.

8 zásad normy ISO 9001:2000

8 zásad řízení jakosti se zaměřuje na management. Tyto zásady současně tvoří základ pro normy k systémům řízení jakosti řady ISO 9001.

1. Zaměření na zákazníka

Jeho potřeby je třeba nejen plnit, ale i překonat.

2. Vedení

Vedoucí pracovníci vytvářejí soulad mezi strategií a její realizací v organizaci. Mimo jiné jsou zodpovědní za prostředí, ve kterém se zaměstnanci rozvíjí tak, aby bylo dosaženo cíle organizace.

3. Zapojení pracovníků

Základem každé organizace jsou na všech úrovních zaměstnanci. Zapojením všech zaměstnanců se jejich individuální schopnosti využijí ku prospěchu celé organizace.

4. Procesní přístup

Požadovaný výsledek lze efektivněji dosáhnout tehdy, když jsou všechny činnosti a příslušné zdroje vedeny a řízeny jako proces.

5. Systémový přístup řízení

Rozpoznání, pochopení, zavedení a řízení procesů jsou základem každého systému. Systém rozhoduje o účinnosti a efektivitě dosažení cílů organizace.

6. Neustálé zlepšování

Neustálé zlepšování celkového výkonu organizace představuje trvalý cíl organizace.

7. Přístup k rozhodování zakládající se na faktech

Analýza dat a informací je základ pro každé účinné rozhodnutí.

8. Vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy

Organizace a její dodavatelé jsou na sobě navzájem závislí. Vzájemně prospěšné vztahy zvyšují schopnost obou stran vytvářet hodnoty.

 


 

 



FaPaleček fasády které nestárnou